0 vare(r) i handlekurven.

Betingelser

Salgs- og leveringsvilkår

Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering.
Følgende lover har betydning for salg på internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene.

Versjon 1.0 pr 18. februar 2011

Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
Ehandelsloven
Kredittkjøpsloven
Avtaleloven
Vergemålsloven
Markedsføringsloven
Personopplysningsloven
Panteloven
Finansavtaleloven
Luganoloven

Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra QAC.no /Netthandel1.no (eier Egnir Invest) til forbrukere.
Salgsbetingelsene og annen informasjon på er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres fortløpende ved endringer.

For å kunne handle hos oss må du ha fylt 18 år.
 
Vi leverer kun til kunder i Norge.

1. Parter
Selger er:
EGNIR INVEST
Organisasjonsnummer: NO 979 806 876 MVA

Postadresse:
Postboks 92
1556 SON

Nettside: www.qac.no
E-post:    post@qac.no

At salg skjer kun via nettbutikken, vi har ingen butikk eller bemannet ekspedisjon ved våre lager i Oslo og Akershus.

Egnir Invest blir i det følgende benevnt ”vi”, "nettbutikken" eller ”oss”.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "kunde", ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.”
 
2. Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Normalt lagerføres samtlige produkter hos oss, det skal ikke være mulig å bestille en vare om den ikke er på lager, da vil varen stå med teksten utsolgt, eller annen spesifisert leveringstid. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.”
 
3. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. 
 
4. Betaling
VI tilbyr tre ulike betalingsløsninger hos oss: Kredittkort, forskuddsbetaling eller Postoppkrav (tillegg på 139,-).

4.1 Kredittkort

Det er enkelt og trygt å betale med kort hos oss!  Du kan bruke de fleste kort med bankkortssymbolene MasterCard og Visa.Kredittkortopplysningene blir overført i kryptert form. Kodingsteknikken holder en høy sikkerhetsstandard. Betalingen behandles av Dibs, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa /Visa Electron og MasterCard / Maestro / Eurocard. Med Dibs har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert. Av sikkerhetsmessige grunner lagrer vi i butikken ikke ditt kreditkortnummer. 

Vær obs på at du må oppgi CVV2-koden som står bak på kortet ditt. Dette er en 3- sifrert kode som står til slutt i signaturfeltet, og som sikrer at brukeren har et gyldig kort.  I tillegg må du identifisere deg med en kode mottatt fra kortutsteder. Koden kan være et passord, kodekort, kodebrikke, eller annen sikkerhetsløsning som du har fått fra nettbanken din.

4.2 Forskuddsbetaling
Ved å velge dette betalingsalternativet, blir varer reservert i Kundens navn og sendes umiddelbart etter mottatt betaling. Forskuddsbetaling til skjer til kontonummer: 15031682646, innen 3 dager, merk betaling med ordrenr. Denne informasjonen vil også bli opplyst i din ordrebekreftelse.

4.3 Postoppkrav
Ved å bestille på postoppkrav, tilkommer et  oppkravsgebyr på kr. 139,- i tillegg til valgt fraktkostnad. Dersom kunden unnlater å hente varene, må du som kunde dekke utgiftene vi har med frakt frem og tilbake. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 450,- som dekker kostnaden for behandling, samt frakt tur / retur. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

5. Levering og forsinkelse
Normal leveringstid er mellom 2-6 virkedager, dersom ikke annet er oppgitt. Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg*, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Vi sender alle våre ordrer med Posten, Bring og DHL. Det er flere leveringsalternativ som oppgis ved bestilling. Fraktprisen beregnes etter vekt og iht. posten satser.
Du kan når som helst i bestillingsprosessen regne ut varens fraktpris legge inn ditt postnummer i "beregne fraktpris" etter at du har lagt en vare i handlekurven.
Vår transportør sender deg en sms/ e-post når varen kan hentes på ditt nærmeste postkontor/ post i butikk. Dersom du velger Bedriftspakke (leveres; man - fre i tidsrommet 08-16) eller på døren (leveres; man - fre i tidsrommet 17-21) sender posten en melding ca 30 min. før ankomst eller ringer for å avtaler tidspunk for levering.

Fri frakt (sporet sending) ved bestilling over kr. 2 500,- inkl. mva. (velg gratis frakt som fraktmetode)

*For bestilling av varer med A-Post / Bervpost (vår rimeligste forsending alternativ på varer under 1 kg) sendes varen uten sporingsnummer, risikoen for denne forsendelsen kan derfor ikke vi lastes for om den skulle bli borte.
 
6. Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil må du kontakte oss innen kort tid.
 
7. Reklamasjon og Garanti
Dersom varene som er levert i fra nettbutikken har feil eller mangler, må Kunden umiddelbart etter at forholdet ble oppdaget, ta kontakt med nettbutikken på post@qac.no. Alt etter forholdene kan Kunden ha rett på ny vare, utbedring, erstatning eller heving av kjøpet. 
Kjøper har rett til å få dekket eventuelle fraktkostnader ved påvist og godkjent reklamasjon.

Ingen varer må returneres til nettbutikken før Kunden har fått tildelt referanse og fraktetikett for returforsendelse sammen med informasjon om selve gjennomføringen.

Reklamasjonsretten kan gå tapt, dersom Kunden selv iverksetter utbedring uten eller i strid med henvisning i fra nettbutikken. 
Forsøk på åpne enheten, utføre reparasjoner, eller oppdatere firmware kan ikke gjøres uten at dette er spesielt avtalt med produsenten i forkant. I mange tilfeller er dette en prosess som krever autorisasjon og vær klar over at forsøk på å gjøre dette selv kan medføre at produktet slutter å virke. All firmware- og/ eller programvareoppdatering skjer på eget ansvar og dekkes ikke av garantien, angrefrist og/ eller forventet reklamasjonsrett. Dersom du er i tvil kontakt nettbutikken.

Nettbutikken vil normalt be om å få reklamasjoner skriftlig bekreftet i signert brev.

Den endelige reklamasjonsfristen er 14 dager i fra varen ble levert. 
 
8. Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist).

En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender.
 
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.
 
De returnerte varene må pakkes inn slik at de ikke kan skades, og sendes som Postens Norgespakke, eller Servicepakke. Du vil da få et pakkenummer av Posten slik at du har mulighet å spore pakken på www.posten.no. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel er stilt til rådighet for oss. Ved benyttelse av angreretten må du også fylle ut et tilbakebetalingsskjema sammen med angrerettskjema, slik at vi kan tilbakebetale deg det du har betalt.
 
9. Personopplysninger
Vi bruker i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.
I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det.
Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller ved tegning av abonnent som følger leveransen.

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

  • du har samtykket i utleveringen, eller
  • når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
  • i lovbestemt tilfelle.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss
 
Egnir Invest
E-post: post@qac.no

10. Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.
 
11. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Lukk
Laster...